Skip to content Skip to footer
ab_tr_isbirligi_logo
İzmir'de 271 Festival

İzmir Festival Stratejisi

İzmir’in potansiyel ve mevcut turizm değerleri, sektördeki gelişmeler ve değişmekte olan turist beklentileri ışığında değerlendirildiğinde, İzmir’in turizm sektöründen hak ettiği ölçüde pay almasına katkı sağlayabilecek, öne çıkan turizm türleri arasında, “festival turizmi” ilk sıralarda geliyor.

Festivaller, turizmin 12 aya yayılmasına, yüksek harcama yapan turistlerin çekilmesine ve şehirlerin genel olarak tanıtılmasının bir aracı olması dışında kültürel öneme sahip olan değerlerin yaşatılması için de çok önemli.

Sadece turistler için de değil, şehirde yaşayanlar açısından da önem taşımakta, yerel değerleri bir araya getirerek gençler ve çocuklar başta olmak üzere ziyaretçilerin yaşadıkları kenti tanımalarına ve sahiplenmelerine katkı sağlarlar.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte İzmir’in festivaller kenti vizyonuna da katkı sağlayacak şekilde bütüncül adımların belirleneceği bir strateji çalışması hazırladık.

271 festival düzenleniyor
Mevcut festivallerin akreditasyon sistemi çerçevesinde iyileştirilmesi, birleştirilmesi
Festivallerin %60’ı 1-5 yıldır düzenleniyor
Marka festivaller oluşturulması
Nisan-Ekim aylarında ağırlıklı olarak gerçekleştiriliyor
12 aya yayılan festival programı oluşturulması
3 Ana Tema: Gastronomi, Kültürel Değerler, Sağlıklı Yaşam ve Spor
Odaklanma sağlanması
Yeni festival önerileri
İzmir’in değerleri arasından yeni festival konularının belirlenmesi

Translate »