İzmir Festival Stratejisi
İzmir’in potansiyel ve mevcut turizm değerleri, sektördeki gelişmeler ve değişmekte olan turist beklentileri ışığında değerlendirildiğinde, İzmir’in turizm sektöründen hak ettiği ölçüde pay almasına katkı sağlayabilecek, öne çıkan turizm türleri arasında, “festival turizmi” ilk sıralarda geliyor.
Festivaller, turizmin 12 aya yayılmasına, yüksek harcama yapan turistlerin çekilmesine ve şehirlerin genel olarak tanıtılmasının bir aracı olması dışında kültürel öneme sahip olan değerlerin yaşatılması için de çok önemli.
Sadece turistler için de değil, şehirde yaşayanlar açısından da önem taşımakta, yerel değerleri bir araya getirerek gençler ve çocuklar başta olmak üzere ziyaretçilerin yaşadıkları kenti tanımalarına ve sahiplenmelerine katkı sağlarlar.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte İzmir’in festivaller kenti vizyonuna da katkı sağlayacak şekilde bütüncül adımların belirleneceği bir strateji çalışması hazırladık.